Skip to main content

Visai neseniai žiniasklaidoje pasirodė pranešimas, kad pilotų mokymų įmonė „BAA Training“ tiesiogiai iš JAV orlaivių gamintojo „Textron“ įsigijo 48 naujus pilotų mokymams skirtus „Cessna 172 Skyhawk“ orlaivius. Naujiena sulaukė susidomėjimo, tačiau retas žino, ką tai iš tikrųjų reiškia aviacijos sektoriui Lietuvoje. Nesant šios industrijos dalimi, sunku įžvelgti, kokie dideli tai skaičiai ir įtaka pilotų mokymo kokybei bei apimtims. Šis „BAA Training“ įmonės žingsnis stiprinant savo pozicijas aviacijos mokymų srityje atspindi platesnį pilotų poreikį  aviacijos industrijoje, kuris didėja itin sparčiai. Skaičiuojama, kad per artimiausius 10 metų pasaulyje reikės apie 285 tūkst. pilotų (iš jų – net 44 tūkst. Europoje). Įsigijusi 48 „Cessna 172 Skyhawk“ orlaivius, įmonė žengė vieną iš žingsnių link savo turimo plano – per metus paruošti įspūdingą naujų pilotų skaičių, siekiantį 1000.

Dažniausiai paklausus, kur Lietuvoje ruošiami pilotai, išgirsti Vilnius Tech Aviacijos instituto pavadinimą, tačiau pasaulinė praktika rodo, kad pilotų rengimo procesas dėl unikalios profesijos specifikos dažniausiai vyksta privačiuose mokymo centruose, o ne universitetuose. Kelios esminės priežastys lemia, kodėl privatūs mokymo centrai pasaulyje – populiaresni:

  1. Specializuota programa: privatūs pilotų mokymo centrai dažnai siūlo specializuotas programas, kurios yra sutelktos į individualius aviakompanijų poreikius. Tai leidžia greičiau ir efektyviau parengti pilotus.
  2. Intensyvus mokymas: pilotų mokymo programa dažniausiai yra itin intensyvi, nes būtina greitai įgauti ne tik teorinę, bet ir praktinę patirtį. Privačiuose mokymo centruose galima efektyviau organizuoti mokymo procesą, atsižvelgiant į skrydžių tvarkaraštį ir kitus aspektus. Privačiuose centruose piloto profesija įgyjama per 2 metus, kai universitetuose tai įgyvendinama per 4-5 metus.
  3. Patirties gavimas: aviacijos pramonė sparčiai keičiasi, todėl pilotams svarbu gauti aktualią praktinę patirtį. Privačiuose mokymo centruose dirba instruktoriai, kurie patys yra sukaupę didelę skrydžių patirtį ir gali ja pasidalinti su mokiniu.
  4. Efektyvus resursų naudojimas: pilotų mokymas universitetuose dažnai yra daugiau susijęs su bendrojo ugdymo kursais, kurie nėra tiesiogiai būtini darbui aviacijoje. Privatūs mokymo centrai gali daugiau dėmesio skirti būtent pilotams reikalingoms žinioms ir įgūdžiams, efektyviai naudojant laiką ir išteklius.

Visa tai lemia geresnį privačių mokymo centrų prisitaikymą aviacijos industrijos poreikiams, nei gali pasiūlyti aukštosios mokyklos.

Žinoma, neretai pilotų mokymo programos privačiuose mokymo centruose gali būti brangesnės nei universitetuose. Kaina gali skirtis priklausomai nuo šalies, kurioje vyksta mokymas, orlaivio, kuriuo skraidysite, tipo ir mokymo intensyvumo.

„BAA Training“ turi pilotų ruošimo centrus Lietuvoje, Ispanijoje, Prancūzijoje bei Vietname. Šiuo metu pagrindinė pradinių pilotų skraidymo bazė yra Ispanijoje, kurioje 2024 m. antroje pusėje planuojama atidaryti ir antrą bazę, kur daugiausia bus operuojami naujai įsigyti orlaiviai. Įmonė taip pat planuoja skraidymo bazių plėtrą Europoje 2025-2026 m.

„BAA Training“ yra „Avia Solutions Group“,  didžiausios pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) paslaugas teikiančios įmonių grupės, dalis. Tai reiškia, kad mokymų centras ir „Avia Solutions Group“ priklausančios aviakompanijos gali pasinaudoti turimais ištekliais ir patirtimi, t. y. ruošti pilotus savo poreikiams tenkinti ir taip garantuoti būsimą darbo vietą savo studentams. Tai sustiprina unikalią „BAA Training“ padėtį dinamiškoje ir nuolat iššūkių pilnoje aviacijos industrijoje.