Skip to main content

Prognozuojama, kad iki 2030 m. Lietuvoje veikiančios aviacijos įmonėms papildomai prireiks mažiausiai 3 tūkst. specialistų. Plečiantis teikiamų paslaugų apimčiai ir įvairovei, šis poreikis tik augs, tačiau kasmet į rinką išleidžiama vos 200 naujų įvairių sričių aviacijos profesionalų. Visgi, gera žinia yra tai, kad atsiranda vis daugiau galimybių mokytis perspektyvių ir paklausių specialybių Lietuvos švietimo įstaigose.

„Lietuvos aviacijos sektoriuje šiuo metu dirba apie 5 tūkst. Žmonių, maždaug pusė jų – susiję su orlaivių techninės priežiūros veikla. Be pilotų ir mechanikų, sektoriui reikalingi antžeminio aptarnavimo, logistikos, verslo plėtros ir kitokio pobūdžio specialistai, kurių jau dažnai dairomasi ir užsienyje, nes Lietuvos švietimo įstaigos paprasčiausiai nespėja parengti pakankamo jų kiekio“, – teigia Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA Valdybos pirmininkas Aleksandras Nemunaitis.

Šiuo metu Lietuvoje yra kelios švietimo įstaigos, rengiančios aviacijos specialistus. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos instituto ir Kazimiero Simonavičiaus universiteto (KSU) programos kasmet pritraukia studentų iš Lietuvos ir užsienio. Antano Gustaičio aviacijos institutas rengia ne tik pilotus, bet ir moko tokių paklausių specialybių kaip Aviacijos mechanikos inžinerija, Avionika ir Skrydžių valdymas. Specialistų rengimas vyksta ne tik universitetuose – pavyzdžiui, Vilniaus technologijų ir inžinerijos bei Kauno technologijų mokymų centrai šiemet pradėjo rengti oro uosto keleivių aptarnavimo ir orlaivių antžeminio aptarnavimo specialistus.

„Nors programos Lietuvoje mažai kuo nusileidžia toms, kurias siūlo kitų šalių universitetai ir kolegijos, jei norime užtikrinti specialistų poreikį vidutinėje ir ilgalaikėje perspektyvoje, turime didinti mokymo organizacijų pajėgumus ir dar daugiau investuoti į specialistų rengimo kokybę“, – tikina LAVIA Valdybos pirmininkas.

Viena sričių, kurios specialistai Lietuvoje pradėti rengti tik nuo 2013 m., yra aviacijos vadyba. Šiuo metu vienintelę šalyje Aviacijos vadybos bakalauro studijų programą siūlo Vilniuje įsikūręs Kazimiero Simonavičiaus universitetas. Studijų programa yra skirta ugdyti gerai pasaulinius aviacijos sektoriaus iššūkius išmanančius aukšto lygio specialistus ir, atsižvelgiant į specialybės ir paties sektoriaus tarptautiškumą, yra dėstoma anglų kalba.

„Mūsų programa yra kruopščiai parengta taip, kad studentams suteiktų tikrai visapusišką supratimą apie tai, kaip veikia aviacijos verslas. Daugiau nei 80 % dėstytojų sudaro garsūs aviacijos ekspertai iš viso pasaulio, kurie studentams suteikia subalansuotą teorinių žinių ir realios patirties derinį. Programą renkasi motyvuoti žmonės, nuo pat pirmųjų studijų dienų siejantys save su karjera aviacijoje. Apie tai byloja ir aukšti įsidarbinimo rodikliai – pabaigę studijas, daugiau kaip 95 procentai Aviacijos vadybos studentų sėkmingai dirba aviacijos industrijoje“, – dalijasi Kazimiero Simonavičiaus universiteto Verslo inovacijų mokyklos vadovė Deimantė Žilinskienė.

Anot jos, KSU programa išsiskiria plačiomis galimybėmis studentams atlikti praktiką tarptautinėse aviacijos bendrovėse, papildomų užsienio kalbų moduliais, glaudžiu bendradarbiavimu su Baltijos šalių oro uostais bei aviacijos bendrovėmis. Studijų atitiktį tarptautiniams standartams užtikrina programoje integruoti Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) kursai. Priėmimas į programą vyksta iki rugsėjo 11 d.

Kazimiero Simonavičiaus universitetas yra vienas iš Nacionalinė aviacijos asociacijos LAVIA narių, kartu siekiančių kelti verslo ir švietimo įstaigų bendradarbiavimo lygį. Asociacija vienija Lietuvoje registruotas ir čia veikiančias aviacijos verslo paslaugas teikiančias bendroves, siekiančias užtikrinti stabilų sektoriaus augimą bei tobulėjimą. LAVIA planuose yra išplėsti asociacijos narių skaičių, kad sektoriaus poreikiai būtų aiškiai girdimi vystant Lietuvos aviacijos strategiją.